דשא סינטטי לגינה

תעשיית הדשא הסינטטי תפסה תאוצה בשנים האחרונות ומזמן כבר אינה רק במרחב הציבורי. אם בעבר הדשא הזה תפס יריעות רחבות של אצטדיוני כדורגל וגנים ציבוריים, כיום תוכלו להבחין בקלות כי הדשא המוכן נכנס למרחב הפרטי. תוכלו למצוא אותו בכל פינה, בגני ארועים, בחצרות בתים פרטיים, גגות ואפילו מרפסות קטנות. הירוק הפסטורלי שובר כל פיסת בטון ומכניס הרבה חיים וצבע לצד הניכור בכל מבנה.

מגוון רחב של מרבדים

קצרה היריעה מלהכיל את סוגי המרבדים ששוק הדשא המלאכותי מציע. מרבדי דשא סינטטי בגדלים, צבעים, צורות, משקלים וסוגים שונים עשויים מעט לזרוע בלבול בבואכם לרכוש מרבד. אם בעבר יכולתם לרכוש רק גוון אחד או שניים ירוקים שהיו דומים ואפילו זהים אצל מרבית היבואנים, כיום תמצאו סיבים בצבעים אותנטיים – ירקרקים, צהבהבים. אלו מכם שמעזים יותר, יוכלו לבחור בצבעים כיד הדמיון – כחול, אדום וכל צבע אחר, שמקנים למרבד מראה של שטיחון ססגוני.

מה חשוב לדעת לפני קניית מרבד?

למעט במקרה של מרבדים הממוקמים במקום מוצל, מרבית מרבדי הדשא הסינטטי חשופים לשמש, מה שאומר שהם נדרשים לעמידות גבוהה. קרני השמש בישראל חזקות מאד וכדי להבטיח לעצמכם חיי מדף ארוכים, על המדף לעמוד בתקן ולהכיל חומרים נוגדי קרינה (UV). חשוב מאד שהחומר הנוגד יהיה בתוך הסיבים עצמם. יש לא מעט מרבדי דשא סינטטי בשוק, שהחומר רק מרוסס מעליהם ולא בתוכם, ובהתאם גם האפקט – דל מאד, חשיפה חזקה לקרני החום שמאיצה את התכלותו של המרבד. אין ספק כי מרבדים המיובאים מאירופה איכותיים ועמידים יותר ממרבדים המיובאים מארצות המזרח ( סין בעיקר). חשוב מאד שתשימו לב כי ככל שהסיב עבה יותר הוא עמיד יותר. מרבד כבד יותר יכיל יותר סיבים, משמע צפוף יותר  – איכותי יותר. שימו לב שאתם מקבלים אחריות למרבד. קנו רק אצל ספק בעל מוניטין, בעל תודעת שירות גבוהה.

תחזוקה קלה וחסכון במשאבים

בחישוב פשוט, דשא סינטטי יותר משתלם. לא צריך להזמין גנן בכדי לכסח, להשקות בהרבה מים, להדביר ולדשן. משמע חסכון במים ועלויות אחזקה. מיותר לציין כי ההדברה אינה ידידותית לילדכם ולחיות המחמד שלכם. הדשא יהיה ירקרק ( או יישאר בכל צבע אחר שבחרתם) בכל ימות השנה. מראה מתוחזק ויפה. הברישו מדי פעם את המרבד, אם יש כתם תוכלו להסירו בקלות במעט מים וסבון.