בריכות שחיה פרטיות

בשנים האחרונות בריכות שחיה הפכו נפוצות מאוד בעיקר בשל האקלים החם במדינה והקלות שבה ניתן להקים בריכה בחצר או אפילו במרפסת.
בריכות שחיה יכולות להיות כיף גדול לכל המשפחה, אך הבריכה היא גם מקור לחיידקים ובקטריות.
חוסר טיפול במים או טיפול שגוי יכול להוביל לפגיעה בגוף.
אז לפני שאתם לובשים בגד ים, מורחים קרם הגנה וצוללים למים, הנה 3 טיפים שחשוב לדעת לפני שרוחצים.

1. מים עומדים הם המתכון המושלם לגידול בקטריות. על מנת למנוע הצטברות חיידקים חובה לסחרר ולסנן את המים.
סחרור המים מתבצע על-ידי "משאבת סחרור". ולא, לא "משאבת חול".
משאבת חול זה כינוי מבלבל שדבק למשאבת סחרור חד פעמית הכוללת מסנן פשוט.
מערכת סינון אמיתית מכילה שני רכיבים נפרדים – משאבה ומסנן.
שימוש בציוד סינון מקצועי לא רק שיבא לתוצאות טובות באיכות המים אלא גם יחסוך כסף, בכך שיגרום לחסכון בצריכת הכלור וחסכון בזמן של פעילות הסינון.

2. חיטוי המים – בכל פעם שנכנסים לבריכות שחייה אנחנו מכניסים איתנו חיידקים, חלקם מסוכנים יותר וחלקם מסוכנים פחות, מה שבטוח שאף אחד מהם לא רצוי. לכן עלינו לחטא את מי הבריכה באמצעות חומרים כמו כלור ואלגציד.
כלור הינו חומר הנקשר לבקטריה והורג אותה, בעוד אלגציד מיועד למנוע התפתחות של אצות באופן ספציפי.

3. איזון המים – הוספתם כלור למים, זה עדיין לא אומר שהבריכה בטוחה לרחצה.
כדי להחליט האם מי הבריכה מאוזנים וראויים לרחצה עליכם להצטייד בערכת בדיקה (טסט-קיט) אשר יאמוד עבורכם את רמת הכלור וה-pH.
pH הוא מדד לחומציות המים וכדי לאפשר לכלור לעבוד בצורה יעילה נגד חיידקים, על רמת ה-pH צריכה להיות בטווח התקין.
רמת ה-pH משתנה בהתאם לחומרים הבאים במגע עם המים, כמו עלים, שתן וגם כלור משנה את רמת ה-pH.