עיצוב הגינה שלכם בקלות וביעילות

גינה מטופחת מוסיפה הרבה חן לבית לצד מגוון אפשרויות לשיפור איכות החיים. בגינה ניתן לגדל צמחים יפים, להזמין חברים לארוחה באוויר הפתוח, לאפשר לילדים להתרוצץ ולשחק להנאתם.

אך לפני שניתן באמת לנצל את הגינה באופן הטוב ביותר, כדאי מאוד להתקין פתרונות הצללה מתאימים. כאן עולה השאלה – איך לבחור את פתרונות ההצללה המתאימים לגינה שלכם?

ראשית חשוב לשים לב לרהיטים הקיימים בגינה שלכם. ניתן לקנות רהיטים בזול ולאחר מכן לחפש ספק בדים לריהוט גן איכותי ופשוט לשדרג את הריהוט גן שלכם כך שיחזיק מעמד שנים רבות ובתנאים רבים של מזג אוויר.

הצללה איכותית, עמידה וטובה

כאשר עומדים לבחור את פתרונות ההצללה לגינה שלכם חשוב להעדיף פתרונות איכותיים, עמידים וטובים. בין אם מחפשים עסקים של פרגולות במרכז ובין אם מחפשים פתרונות של סוככים או פרגולות בצפון, חשוב מאוד לבחור בספק איכותי, מוכר, בעל שם ומוניטין.

הצללה איכותית תהיה כזאת שמבוססת על חומרים איכותיים, שיוכלו להחזיק מעמד לאורך זמן, גם בתנאי חוץ קשים. כל זאת, בלי לאבד מהצבע ומהיופי, בלי שיופיעו סדקים ובלי שתתרחש פגיעה בעמידות וביציבות. אם בוחרים בסככות ובפתרונות הצללה על בסיס בד, חשוב שיהיה זה בד אטום מחד אך גם בעל יכולת סינון קרינה מאידך. אם בוחרים בפרגולה, חשוב שהתשתית שלה תעוגן היטב למקום, בין אם לקרקע ובין אם לקיר המבנה הסמוך.

כדאי גם לבדוק מראש האם פתרון ההצללה יכול להתאים לשימוש גם בעונת החורף, למשל באמצעות סגירת חורף, במידה ומעוניינים בשימוש אופטימלי לאורך כל ימות השנה. אם מדובר בפרגולה, כדאי לוודא שהיא יכולה לאפשר הגנה גם מגשם ולא רק מפני השמש.

הפתרון במידות הנכונות

במקביל לכך שבוחנים פתרונות הצללה שונים לגינה, כגון פרגולות, סוככים, מפרשי צל וכיוצא באלה, כדאי לזכור דבר נוסף. דבר זה הוא כמובן המידות של הגינה והמידות של השטח שעליו רוצים לפרוש את הצל החשוב כל כך.

בעוד שישנם פתרונות הצללה למידות קטנות, ניתן למצוא גם סוככי זרועות שיכולים לספק הצללה בשטח יותר משמעותי. מפרשי צל, למשל, יכולים להגיע במידות ענק וגם פרגולות ניתן למצוא בגדלים שונים וניתן לייצר אותם במידות קטנות, בינוניות או גדולות למדי.

עיצוב שמדבר אליכם

הדבר האחרון שאליו צריך לשים לב כאשר בוחרים פתרונות הצללה לגינה הוא שהעיצוב והצבעים יהיו כאלה שמדברים אליכם. זאת ועוד, חשוב שהעיצוב ישתלב עם הסגנון של הגינה. אם מדובר בגינה המשולבת בדק עץ משובח ורוצים לשמור על המראה הטבעי, כדאי לבחור פרגולה באותו הצבע של הדק הקיים. במידה ובוחרים סוכך צבעוני, כדאי שהצבע ישתלב בגווני הבית כדי לא ליצור דיסהרמוניה ויזואלית.